Lördagkväll...framför datorn...

Hejsan svejsan!

Igår bestämde vi oss för att det var dax för Elina att flytta till eget rum och försöka få bort natt amningen.
Hon har kommit in i en separationsångest-fas... vaknar flera gånger på nätterna och skriker, vilket hon aldrig gjort förr... Men men, nån gång måste man ju få känna på hur det känns oxå...
Så nu har jag flyttat in i hennes rum och ska sova där några nätter och lugna henne när hon vaknar utan att amma henne. Får se hur det går.

Walle var ute och härjade igår..skulle bara ut och ta "nån" öl och komma hem tidigt... halv fyra på morgonen ramla han in...
- Ja ja tänkte jag, han sa att han ville bli väckt kl 10.00....inte mer med det.

Kl 10.00 möts man av den här synen... 
  tror ni han var sugen på att gå upp? svar: NEJ..

I stället för att bli bitter tänkte jag tillbaka på fredagen när han kom hem efter jobbet med :


Så jag stängde igen rummet, satte Elina på golvet med leksaker och bakade/gjorde en pizza! (vi har tyvärr ingen hemkörning där jag bor... LITE lantligt...)
Så två timmar senare väckte jag honom lite försiktigt igen.. och då steg han upp! :)

Sen kom Björn och hunden Leia hit och skulle hjälpa Walle med att göra en parkerings fick på tomten.
Elina vart livrädd när hon såg stora hunden (leonberger), men efter ett tag så gick det bra...
fick övertala henne att det var inge farligt... sa att det var en stooor kisse! Ha ha...hon älskar katter..

Sen passade jag på att åka till Klubben och se om det var nå folk där och göra lite nytta.

Efter det så åkte vi till graven och tände ett ljus för vår klubbmedlem som hastigt lämnade oss förra året. R.I.P


När jag sen kom hem hade det precis blivit mörkt och minusgraderna börjar sakta krypa fram... brrr....
Tände en brasa och mös lite med Elina...
Lagade mat till grabbarna som var genom frusna (vart korvstroganoff, så snabbt, enkelt och gott.) 

sen var det natti natti dax för Elina... efter en lång dag somnade hon efter första nattnings försöket! Så skönt!

Så nu sitter jag här i min ensamhet på en Lördag... funderar på att sätta mig framför TV å glo...
tänka på alla som är ute å festar... längar tills en 15:e.. då ska man ut i stora staden och skaka rumpa! Whole lots of ass!

Eloge till er som orkade läsa denna sjukt långa och kanske inte alls så spännande blogg :)

Ha det gott!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Haha... dem var jätte goda, uppskattade av många.. Skaka rumpa, SÅKLART, vi ska bli fulla som svin ttjjjiiihoooo

2008-11-01 @ 21:14:58
URL: http://jeanetteochfamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0