Från raggar-röj till familje camping med djurpark!

Då har man gjort Furuvik Camping å Djurpark!

I tisdags så åkte vi till Furuvik  i Gävle. Jag, Walle, Elina och husvagnen! En riktig härlig "svensson" semester i miniformat!

Två nätter i vår fina lilla husvagn blev det!
Dag ett var till att komma i ordning med allt.

När Elina somnat så tändes grillen, vinflaskan korkades upp. Efter middagen så blev det ost, kex och yatzy!

Dag två vaknade vi kl 5 av vår underbara dotter som tyckte att det var hög tid att gå upp! *suck*...
Men efter frukost och en liten promenad så fick vi sova lite till! Sen var det dax att gå till djurparken!!!

Elina var alldeles till sig, men det måste varit jobbigt för henne också. Så mycket folk å så mycket att titta på.

Inte lätt å vara liten å inte få göra som man vill..

Det som uppskattades mest av Elina var den lilla apa som man fick klappa på...

De små getterna...

Orangutangen....

Karusellerna(vilket jag oxå uppskatta som fick åka med hi hi)...

Badet... brrr kallt..

Och häst ballongen!

Efter en heldag på djurparken blir man trött...

Tillbaka till campingen.. repris på går dagen.. grillat, vin, ost å kex, och lite kort spel "vänd10:a".
SEMESTER!!! AAAaaahhhh

Efter att ha sovit i husvagnen två nätter kände vi oss rätt nöjda.

Vi tänkte stanna tills på fredag men vädret skulle bli sämre,
så vi beslöt oss för att åka hem å njuta av resten av semestern i hemets lugna vrå!

Borta bra men hemma bäst!

I morgon blir det väl till att åka iväg en stund så Walle kanske kan börja få upp lite bastupanel.. längtar så..
Sen blir det lugnt i helgen... vi får väl se vad vi mäktar med. Skönt att bara göra inget :D

Nu efter semestern ska här börja ätas nyttigt igen... man har på tok "unnat" sig lite för mycket av det goda! Men är det semester så är det!

Dax att nanna kudden! Husvagnen i all ära!
Men skönt med sin vanliga säng!

bye
/miss A

Semester semester semester...

Hej å hå i semester sverige!

Som ni förstår så hinner jag inte med att blogga. Har fullt upp här hemma med att ha semester!

Jag  har badat, grillat, shoppat, varit på möhippa, tagit hand om gården, festat mm.. å än är det inte över!

Händer så mycket nu att jag inte ens orkar skriva om allt.

Vill säga grattis till min syster och familj som fått en otroligt söt pojke i fredags! Kommer snart och kramar om er!

Vill även tacka min kära mor och far som så snällt passade Elina i helgen när jag och Walle m fl. åkte upp till Bollnäs och släppte loss. Så skönt att kunna åka i väg och bara få vara Annika och Walle!

Nu kommer lite bilder från det senaste: BOLLNÄS SUMMER MEET hos Bright river cruisers

Den berömda hambologen

5-kamp.. vilken vi förlora i...

Cruisingen på lördagen

Bästa tjejkompisarna man kan ha! Love you!

Rockade loss så svetten rann... härligt med ett dopp i Ljusnan efter det!
Efter en intensiv helg var man tvungen å sova lite..vissa sov lite bättre än andra! ha ha

Slutet gott allting gott!

I morgon ska jag Walle och Elina åka till Furuvik och campa och gå på djurpark. Vi skulle ha åkt till Öland egentligen men efter den hårda helgen så beslöt vi oss för att ta något lite närmare. Plus att Elina uppskattar nog Öland mer nästa år då han kan vara med på lite mer aktiviteter så som lådbilar, karuseller m.m.

Dax att säga godnatt så man orkar med morgon dagen!

Over and out!
Miss A

Söndag sweet sweet söndag...

Så har man avklarat en vecka till! Veckan var rätt lugn i sig...det är ju till helgen allt händer :)

I fredags så grillade vi lite här hemma. Hade min fina vän Jessica här för ovanlighetens skull ;)
Efter grillningen så åkte jag och Jessica ut på stan med nägra kompisar från klubben. Åkte Stoffes fina Cadilac, fin bil!
Träffade på lite kompisar i stan som oxå var ute och cruisade.
Efter några varv på sveavägen så konstaterade vi att det var dax att åka hem. Kl var "bara" 24.00 när vi rullade hemåt. Å det var ju skönt det. Vaknade av Elina kl 6.30, lät Walle som har arbetat så hårt den här veckan få sov morgon.

Sen så fixade vi på/med altan, äntligen är staketet uppe! Bara lite fin justeringar som ska göras, men nu känns det mer säkert för Elina att vistas på altanen.

Igår hade vi middagsgäster igen! Lisett, Jonas och Evelina var här, vi pratade lite semester planer, om att åka ner till Danmark tillsammans. Vore trevligt att ha lite sällskap :) Elina fick vara uppe till kl 21.30! Hon somnade gott  när de åkte!
Walle drog i väg till Norrtälje på fest. Tack Jessica för att du körde! Hoppas ni hade det trevlig!

Idag, Nu, så sover Elina fm... hon har sovit sen kl 11...hmm.. dax att vakna snart?? ;)
När hon har vaknat så ska vi åka till en vän å skruva ner en gungställning.. å sen åka vidare till min syster Anna å familj som idag bjuder på middag! Trevligt!

Sen blir det nog väldigt lugnt!

Anna går fortfarade i väntans dagar.. jag tippade på att lilla knytat skulle komma idag.. men hon har inga känningar.. men dan är inte slut än..  *längtar*

Nu ska jag gå å fixa det sista innan det är dax att åka!

Hoppas ni haft en trevlig helg!

/A

snart semester :)

Hej å hå!

Dagarna rullar på i vanlig ordning...
Dock inte i samma härliga sommar värme.. man känner direkt att det saknas lite värme och sol.. energin tar slut så mycket fortare.. :(

I går, måndag, så hade Jessica här på en morgon fika, trevligt! Kul å få lite besök, händer ju inte så ofta att någon ringer å säger: - hej är det lungt om jag tittar förbi?..  Blir lätt så när man bor som man gör!

Efter fikat så åkte vi till Stinsen och kikade i affärer, hittade lite födelsedags presenter som min kära syster (fyllde 30)skulle få. Blev en badrumsmatta, två nya handdukar och ljuslyktor (allt i turkost) till badrummet i det nya huset. Jättefint tror jag det blir :)
Efter shopping åt vi lunch, grekiskt var det, sen var det dags att åka till Haninge och gratta syster och se på deras nya hus som de flyttade in i för en vecka sen! Jättefint och fräscht! Är lite avis.. ;) Men jag bor ju fint och vi håller ständigt på att renovera å fixa så snart kanske man är nöjd :)

Min kära syster går i väntas tider.. vilken dag som helst ska den lille titta ut! Jag står standby ifall de behöver barnvakt då det blir dax för bb. :D

Idag så fick jag besök av Jessica igen! Always a pleasure :) Vi tog en te...snacka lite skit.. åt lite lunch.. å snackade lite mer skit :)
Sen var det lek med Elina som gällde! Vart helt förvånad idag... var alderless tyst ett långgt tag å då blir manju lite orolig att hon gör å hyss... men nä då... hon satt så fint å kikade på TV! En hel halv timme satt hon där! Brukar inte ha tvn på men idag så vart den på efter nyhetsmorgon..  det var jätte skönt.

Efter ha varit inne halva dagen så kändes det som om det var dax att få lite frisk luft.. på med regnkläder å ut i det våta gräset! Lite kyligt  var det... men men.. uppiggande om inte annat..

Efter det så fick vi åka och hämta Walle i Akalla, hans bil håller på att strula så han fick lämna in den. Då passade vi på att åka förbi Walles pappa och käka lite.. vart lite take away från pizzerian :P

Väl hemma så sitter man bara framför datorn i stället för att göra nån nytta... Walle åkte tillbaka till jobbet...
Jag skulle vilja orka ta ett bad å ha lite spa för mig själv.. men är så trött så jag tror jag går å lägger mig istället...
I morgon har de lovat sol och 25 grader, fram med solstolen å på med bikinin.. Elina kommer bli så glad om hon får bada i poolen. Var ju jätte länge sen nu å hon är så sucktad varje dag hon går förbi den.. ha ha..

I morgon ska vi även hämta våra nya utemöbler! Vet inte hur det ska gå, Walle ska jobba över, jag får väl låna ett släp å lägga på charmen så man kanske kan få hjälp med att lasta på grejjorna..

Sen pratade jag å Jessica om att åka och bada ev. grilla.. men om Walle ska jobba över så blir det nog inget.. :(

Skriver mer när det händer nå kul!

I helgen blir det nog Norrtälje bilutställning.. det beror på om vädret vill, vill säga.. åker inte upp med Elina om det regnar...cabben håller inte riktigt tätt... å sitta i en park i regn är inte så lockande... så vi får se!

Hoppas på att få träffa Lisett lite i helgen!

kram på er alla läsare!

Sommar sommar sommar!!! Fullfart..

Då är sommaren på topp här i sverige!! Helt otroligt vad bra vi haft det de två senaste veckorna!!
Man är ute så mycket så man hinner knappt med att blogga! Å när man väl har tid så är man ju inne på Facebook och härjar! Här kommer lite bilder på vad vi har haft för oss de senaste veckorna!

Melissa och Nova kom på besök. Elina och Nova svalkar sig i den fina poolen.

Vi firade farmor på hennes födelsedag och Elina lekte med sina kusiner. Rutschkanan har blivit en favorit!!

Sen åkte vi till mina föräldrar uppe i Kramfors och hade en liten minisemester. Passade perfekt, för Walle hade ett jobb i Härnösand!

Sol, lek, bad, bastu och fiske hand vi med!

Väl hemma igen fick vi besök av Jeanette och Elinas kompis Filippa! De lekte så fint!

Att åka och bada har blivit populärt hos Elina. Här är stranden i Rosersberg, mälaren som vi badar i.

Har man inget å göra en fredag som denna så varför inte bygga ett litet hus?!
Elinas farmor var så snäll att hon köpt en liten lekstuga till Elina. Hon kommer bli så glad i morgon när hon vaknar och får gå ut å leka! Tusen tack Monica!

Nu börjar klockan dra iväg! I morgon ska vi måla plank! Äntligen ska vi försöka hinna sätta staket runt altanen! Ska bli så skönt när det är gjort.