Lördagskväll i min ensamhet efter en heldag i stan!

Nu sitter jag här i min ensamhet igen...

Eftersom Walle åkte i torsdags så har jag passat på att åka rike runt känns det som.

I fredags var jag hos min kära syster, vi fikade och snackade lite skit och så fick jag BASTA!! Aaaahhh... Nu är man nästan frisk... om bara hostan vill släppa någon gång!
Elina fick leka lite med sina kusiner Inez och Loke.

Inez, Elina och moster Anna


Påvägen hem från haninge stannade vi till i helenelund och hälsade på Elinas farmor och där var även hennes två andra kusiner William och Martin. Så det vart lite bus där med!

Så det var en fullspäckad fredag. Somnade vid kl. 21.... jobbigt att gå upp kl 6.30 varje morgon...

Idag har jag, Elina Jeanette och Filippa varit på Skansens Julmarknad. Det var jätte trevligt! Vi gick runt och kolla på de olika stånden. Köpte honung och basturökt vildsvin!! MMMmmm



Vi gick och åt på Gubbhyllan som Walles bror äger och driver. Men honom såg man bara skymtar av, full fart på folk! Vi åt renskav och potatispuré med rårödalingon. Väldigt gott! 5 stjärnor av 5 möjliga!
Efter det gick vi och kikade lite på djuren. Älgen var väldigt närgången.
 


När vi gått klart på skansen så vandrade vi vidare till grönalund som också har julmarknade.. dock inte lika trevlig. Men lite sugen på att åka karusell vart man. Var evigheter sen sist!

Efter grönan tog vi en lång härlig promenad tillbaka till centralstation.
Dagen kunde inte ha blivit bättre!

Nu ska jag värma lite glögg, tända en brasa och kanske sätta på lite julmusik bara för att ladda inför 1:a advent.

Hoppas snön kommer tillbaka det var ju så mysigt!

Kram på er alla!

Bye bye

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Nej, inget älgkort ;) Men här kan man tydligt se två stycken!! Kram

2008-11-30 @ 08:44:40
URL: http://jeanetteochfamiljen.blogg.se/
Postat av: Jessica

Låter som en toppendag! Avis! Själv så har man kört flyttlass i 55 mil enkel resa nu...inte lika kul :)

Kram

2008-11-30 @ 19:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0