En beklagelse blogg..

Idag har det varit en rätt bra dag.. den har flytit på i lagom tempo.. Elina sov till kl 9! Vi åkte till öppna förskolan, sen och handlade mat, städade, lekte, laga mat, badade Elina, lekte litet till.. å nu sitter jag här..igen..

MEN (nu börjar jag)...

Jag har fått ont i ryggen.. tror att det är förmycket dåliga lyft mm..

Man bär Elina hejvilt, man lyfter i och ur vagnen ur bilen, man leker med Elina med böjd rygg, bär tunga matkassar, städar, tvättar.. har inga muskler som orkar hålla emot...

Har ingen tid eller pengar till att gå på gym.. orkar inte ta tag i min träning som jag så starkt gick inför... men aldrig blir av..  :(

Ni kan sluta läsa nu... det bli inte bättre.. har massor att beklaga mig över.. ha ha..

Har svårt att ta det lugnt.. har ju jämt Elina då jag inte jobbar...
Har inte haft någon riktig "Annikatid" på jättelänge, är pank, även fast pengar kommer in så läggs det på hus å mat... känner mig stressad men ändå kolugn...
Har inte sminkat mig eller klätt upp mig på länge.. bara det känns som om man håller på att bli en pösmunk.. tänkte säga soffpotatis.. men jag har aldrig ork att sitta i soffan...

Skulle behöva semester... komma bort ifrån allt!

Ser fram emot 2 maj som jag så länge nu har planerat på att åka till Södertälje och festa med mina kompisar! Känns så behövligt!
Finns så mycket kul som händer king mig just nu... men det ända jag ser fram emot är att få komma bort! Känns hemskt, men så är det.. behöver lite andrum :(

Ni kanske undrar var Walle är när jag sitter å beklagar mig.. han är ute och är jätte duktig å bygger våran nya altan..
Så mycket som jag vill att han ska vara där å bygga vill jag lika mycket ha honom här inne hos mig och Elina..
Men då blir det ju ingen altan... och det blir ju ingen bastu om man inte håller på och bygger den... å det blir ju inge bilåka om man inte fixar bilen... så sant så!!! Stackars Walle som har så mycket att göra! Att han orkar..
önskar att jag kunde bygga altan, bygga bastu, mecka bil........ nej.. jag sitter fast här hemma med mitt söta lilla bihang som är världens gulligaste på alla sätt å vis... men jag behöver LUFT!!!

Nån som förstår mitt dilemma? Vill inte beklaga.. men jag känner att jag måste få rensa tankar...

Såååå....aaahhhhh.... andas............1,2,3,4,5,6,7,8,9,10! nu känns det bättre!

man blir lite knäppgök över att gå hemma... :P

Nu ska jag ta en kopp örtte och lugna mina trötta nerver..

Nu ser fram emot i morgon då jag ska jobba och ta en fika med Jessica!

Hoppas jag inte skrämt er nu..är en ny dag i morgon, förhoppningsvis känns ryggen bättre!


kram på er alla!
/A



Kommentarer
Postat av: mammagladh

Bära Elina i en ergonomisk bärsele på ryggen tränar ju ryggmusklerna! Med ergonomisk sele menas en sele där barnet sitter i korrekt grodposition, samt att selen har ett höftbälte så att barnets vikt hamnar på höfterna för den som bär barnet.



Förstår ditt dilemma, vet inte hur många gånger jag velat lämna barnen bara för att få eget andrum. Men jag har knappt någon att lämna barnen till så det är bara att bita ihop. Gå vidare genom kärleken och glädjen till/från barnen är enda vägen för mig. Ronny har fullt upp med jobb, bilmeck med mera. Vill jag göra något så får jag se till att göra något roligt tillsammans med barnen. Deras glädje får bli min glädje. Oj, vad mycket jag skriver.



Jag har funderingar på att åka till Junibacken snart, vill ni hänga på?



Kram på dig!



http://mammagladh.blogg.se

2009-04-22 @ 06:57:10
URL: http://www.babymind.se
Postat av: Nilla

Hej du

Om du bara visste hur normal du är...trots dina tankar och pust stön och jobbigt men det är så att ha familj allt är inte en dans på rosor och jag lovar att det kommer att bli bättre tröstlöst ja visst men livet suger ha ha kram på dej lilla my..vi får ut och supa till

2009-04-22 @ 07:19:40
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: mammagladh

Skönhet och välmående kommer från insidan. Jag tycker du har en positiv utstrålning och ett glatt sinne!

Hoppas ryggen blir bättre snart.

2009-04-22 @ 08:41:00
URL: http://www.babymind.se
Postat av: Jessie

Jag vet ju inte hur d är när man skaffar barn men alla har sina dåliga dagar å andrum behöver vi alla lite då och då för att orka med vardagen!



Tack för en trevlig pratstund i dag, den 2a gör vi södertälje osäker, just like old days! ;)

Kram på dig!

2009-04-22 @ 20:54:11
Postat av: Sandie

Nä allt är inte en dans det är skönt att höra verkligheten ibland, man hör bara hur fint allt är och bla bla bla...Ja du vet. Men allt är inte jävligt heller hur vissa får det att låta. Det är både och... Man måste få gnälla lite....



Kramizar

2009-04-23 @ 11:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0