Helg! Men ändå inte...

Hej igen!

Igår var jag bara hemma med Elina. Vi var ute i numera vanlig ordning...
Promenad och lite lek på gräset. Vi hade lite picknick på gräset till mellanmål! Alltid godare att äte ute när det är fint väder!





Jag har märkt att är man ute två ggr om dan och att Elina får sova både förmiddag och eftermiddag så sover hon bättre på natten!! Å det är ju så skönt att sova!

Igår så provade vi på ett nytt recept Lamfärsbiffar m ruccola, auberginröra med rödlök och feta ost. Riktigt gott! Kul att prova på nya recept! Speciellt när recepten är rätt enkla och ingredienserna inte är så avancerade, så man måste lägga ner en förmögenhet på bara kryddorna!

Så för att laga mat så krävs ju självklart att Elina är nöjd och leker försig själv.. å det är ju hon nästa aldrig när man väl ska göra nått! Så då kom jag på nått som alla ungar gillar att leka med! VATTEN! Fram med moppen i beredskap...



     

När Elina somnat efter dagens aktiviteter så är det dag för föräldrar mys!

Tände ljus i uterummet, istället för vin vart det päroncider styrka 2,25%, lagom här en trött mamma! Walle tog välförtjänta öl! Poppade lite popcorn... planerade semester.. och spelade lite kort! Vänd 10 som är så kul... om man vinner... vilket jag inte gjorde! Får bli revanch på den!

Idag så vaknade jag före Elina igen! Helt otroligt.. man är skadad.
Efter lek ute så sover Elina igen! Å jag sitter här. Vi får snart besök av Stoffe som ska hjälpa oss med att jämna till en parkering som Walle gjorde ett tappert försök med i höstas, men inte gick så bra..

Sen så kommer min mamma och pappa hit en sväng, de är på väg hem från Kramfors å gör ett litet stopp här. Sen ska jag åka och jobba... å efter det så händer det inte så mycket mer...
Imorgon kan jag tänka mig att dagen ser något liknade ut... förutom att Stoffe inte kommer å inte föräldrarna heller...

Nu ska jag gå och hänga lite tvätt igen.. blir en del i den här familjen!

Vi hörs i början på nästa vecka! Är ja inte duktig som fått igång bloggen! ha ha

bye bye
/A


Kommentarer
Postat av: mammagladh

Vad härligt att du klurat ut hur Elina behöver sova på dagen för att sova bra på natten. Barn och sovtider är inte så lätt alla gånger :-)

Jobba lugnt!

http://mammagladh.blogg.se

2009-04-18 @ 13:03:22
URL: http://www.babymind.se
Postat av: Jeanette

Fina bilder du lägger inte. Vi har fixat bord och stolar till ett bra pris så det är lugnt, tack iaf :)

Hoppas ni mår bra, själv mår jag pyton :/

Kram på re puman...

2009-04-18 @ 22:16:05
URL: http://jeanetteochfamiljen.blogg.se/
Postat av: Missextra

Fin blogg, hoppas att du får en bra söndag:D

2009-04-19 @ 11:00:03
URL: http://carrosfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0