Jag har shoppat! Men inte till mig...

Idag har varit en bra dag! Jag är nöjd med dagen.

Natten till idag var lite jobbig.. Elina vaknade vid 2.30 och kunde inte somna om.. var inne i hennes rum å tröck in nappen 3 ggr men ändå envisades hon med att vakna. Walle fick göra ett tappert försök, men då vart det värre! Precis som om hon haft en mardröm om pappa! Hon vart helt hysterisk när han skulle natta om henne. Så det var bara att gå upp igen och lägga mig med henne i soffan med nappflaska m. vatten! Efter ett bra tag somnade hon tror kl. var 4.30 då... bar över henne till hennes säng och la mig på hennes soffa igen om hon skulle vakna.

Kl 8.20 vaknade hon som en solstråle! Märkligt! Väl utvilade åt vi frukost. Lekte lite, körde igång lite tvätt... allt lugnt å fint TILLS Daisy kom in med en död mus och gav till kattungarna som vart allderles till sig! En kattungen (Nillas) tog snabbt tag i musen och började leka och morra! Blodkladd över allt! *panik* får jag som har lilla Elina krypandes på golvet och tycker allt ser jättekul ut! Jagar in kattungarna på rummet( med musen), eftersom Elina inte ville sitta still å titta på när jag städa vilket ledde till problem var jag tvungen att gå en promenad(vilket jag ändå hade tänkt att göra, fast senare). När Elina somnat passade jag på att städa av golven med klorin! Man vet ju aldrig vad för skit de bär med sig! Bergis pest å kolera!
När jag kom in i kattrummet var det blodbad.. fy för kattungar och katter! ha ha.. men men bara städa på där med!

Efter att jag städat och hängt tvätt så började dagen ordna upp sig! Jag var nöjd med min promenad, jag lagade en riktigt nyttig lunch som bestod av kycklingfilé, bulgur och kokta grönsker!

När Elina vakna fick hon lite lunch och sen åkte vi iväg å handlade lite!
Hittade ett helt "vårställ" till Elina hon vart så söt! Och så nöjd!

På vägen hem körde jag om vår vän Stoffe som var på väg hem till oss i en traktor. Han hjälpte oss att göra hål i marken så att vi kan gjuta plintar till vår nya altan som Walle ska bygga.

Elina fick vara ute en stund i sin nya "outfit" vilket syntes tydligt att hon gilla!


    


Efter det bjöd jag grabbarna på middag. Pasta och korvstroganoff! Tänkte inte på att jag lagt fram de stora tallrikarna, så det vart lite mycket mat för mig... men gott var det! he he..

Walle åkte på bandy träning, och jag badade Elina och nu har jag äntligen lyckats natta henne!

Så nu sitter jag här... ska snart gå och hänga upp min andra maskin för idag :) Så nu har man rena kläder igen!

Imorgon fredag... mmm...
Har hittat ett röttvin som jag gillar skarpt, mycket lättdrucket sällskapsvin! Den heter " MASI valpolicella 2007 BONACOSTA"

Då vet ni vad jag ska göra i morgon kväll! Ska nog göra ordning i ute rummet med brasa och levande ljus till kvällen! Dax för lite mys!

Så, så såg min fina dag ut!

Min andra sockerfria dag by the way! Känner att beroendet håller på att försvinna! Härligt!

Vi ses
/A

Kommentarer
Postat av: Jessie

Du är sååå duktig! Fast nu kommer ju prövningen...helgen! Alltid lite svårare :( Men det fixar ju vi :D

Kramkram

2009-04-16 @ 22:13:16
Postat av: Nilla

Halloj....

Så lilla Tisse gillar att jaga bra....då kommer vi ha två galningar hemma ha ha ska kastrera Dash snart så han kan gå ut...snart ha en bra helg

2009-04-17 @ 07:21:22
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: mammagladh

Apropå fika, här kommer min mail adress, tänkte vi kunde byta telnr via mailen.

Jag ska kolla upp hur nästa vecka ser ut för oss. Ska ni på 1:a fredags crusingen ikväll?



http://mammagladh.blogg.se

2009-04-17 @ 09:36:05
URL: http://www.babymind.se
Postat av: Lissa

Vilken tjusig tjej :D Kram

2009-04-17 @ 15:09:44
URL: http://septembernova.blogg.se/
Postat av: Anonym

Great blogg! :)

2009-04-17 @ 15:14:54
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0