Nu j-vlar ska det bli fart på bloggen! Kan man hoppas... ;)

Då så...

Igår så åt vi lite påskmiddag.. Walle provade på ett nytt recept på lammfärsbullar och jag gjorde en lättpotatisgratäng med 7%ig grädde och ingen ost.. låter kanske inte så spännande.. men hemligheten är vitlök! mmm... vart rikigt bra! Själv klart vart det lite annat smått å gott oxå.. prinskorv, ägg, must mm... anledningen att det vart potatisgratäng var för att jag glömde min inköpslista hemma.. skulle ju ha gjort en jansons.. men men.. är inte så förtjust i jansons ändå.. så inte konstigt att man glömmer bort det....

Elina fick en jättefin gunga utav mormor och morfar i tidig födelsedagspresent, som hon verkligen älskar, för att lyckas få ur henne ur gungan måste man locka med att gå till kaninerna. Annars blir det ett H-vete till liv när man tar ur henne ur gungan. Hon gillar kaninerna...märkliga djur.. inte alls som katterna! Hoppas hon vill ge dem den kärlek vi inte ger dem. Kaniner kan tydligen bli upp till 8 år så än finns det hopp att de kan bli tama!

 
Ozzys ansikte som svullnade upp har blivit helt bra igen! Tror att han måste ha tuggat på en hummla eller nått.. Såg inte ut som ormbett... inga ingångshål... skönt att slippa den utgiften! *pust*

Idag har jag varit hemma hos Monica, Elinas farmor, och hjälpt henne lite grann med dagbarnen när hennes kollega är på semester. Gick rätt bra tror jag! Det kändes bra iaf! Ska dit i morgon med! Elina fick prova på att krypa ute på marken för första gången. Det var lite blött i backen så vi bylsta på henne ett par hemma gjorda överdragsbyxor och galonvantar på fötterna! Så söt! Å kul var det! Tänk att hitta en kotte! Vilken lycka!







Nu sitter jag och väntar på att Walle ska komma hem från bandyn.. Elina somnade inte förens vid 20.30 idag... å då har hon hållt igång sen kl. 12 idag! Super baby!

I morgon ska jag som sagt till Monica igen, sen på kvällen är det fika på klubben! Mycket trevligt!

Idag är min första godisfria dag på länge! Tjohooo..... vad sötsugen jag är... en banan och en apelsin täcker inte riktigt de behovet.. men men... bara bita ihop!
Målet är - 4kg innan midsommar!

over and out
/A

Kommentarer
Postat av: Jessie

Bara att jobba vidare, tänkte oxå försöka klara mig i dag men sen så va ja ju tvungen att trösta mig med lite glass hehe.

Kramkram

2009-04-14 @ 22:18:31
Postat av: Nilla

Klart att vi ses i kväll...alltid trevligt att fika hoppas att du hinner baka för det gör inte jag..kram

2009-04-15 @ 07:18:28
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: mammagladh

Elina kanske behöver ett par höga vattentäta tossor? Jag kan sy upp ett par i såna fall, de har spännen som gör att de sitter uppe. De fungerade i alla fall super på min dotter i höstas. De ser ut ungefär som stövlar, fast de är mjuka och följer liksom foten. Slitstarka är de också.



http://mammagladh.blogg.se

2009-04-15 @ 20:24:53
URL: http://www.babymind.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0