Slut efter en låååång dag!

HEJSAN!


Idag är jag lite extra trött... känns att man inte har hunnit vila ut nått!

Idag var vi hos Elinas farmor igen, dag två har jag äntligen lärt mig alla namn på de 13barn som vi hade hand om! Efter det så åkte vi hem och åt, lekte lite, bakade två sockerkakor, sen var det dax att åka till klubben å fika! Trevligt!
Synd bara att det inte var så mycket folk! Men sockerkakorna gick åt, å det som blev över fick kära herr ordförande Mats ta med hem! Hoppas de smaka Nilla! ;)

Så i dag har jag varit lite onyttig med sockerkaka.. men det kan jag gott unna mig.. har ju den härliga veckan i månaden som alla kvinnor bara ääälskar... å tycker synd om sig själv!

Imorgon så ska jag och Elina åka å titta lite i affärer om det finns några fina vårkläder som passar att vara ute i! Ska se om jag hittar några bra "första gå skor"...

- Marie, det vore jättefint om du hade lust å sy!! Har du kommit på idén själv, eller har du ett mönster?

Nu har det inte hänt så mycket mer så jag ska sluta skriva så ni slipper läsa en hel uppsats! ha ha

Hoppas jag får sova länge i morgon.. Elina somnade här vid 21.. hon borde sova till kl 7.. men nu när det är så ljust ute så vet man aldrig!

Godnatt gott folk!
/A


Kommentarer
Postat av: Nilla

Tusen tack för att du tänkte på mej..ska smaka i morrn..jag var på ett pissigt humör ville inte bjuda upp ngn till dans på klubben blir så pissed på vissa människor så jag höll mej hemma...kramkram hälsa walle och krama lillskrutt

2009-04-15 @ 22:30:43
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Jessie

Å vilken mysig bild!

Fortsätt att vara nyttig (mindre onyttig) trots fel vecka i månaden! Kram

2009-04-16 @ 13:28:34
Postat av: mammagladh

Tossor.

Dottern behövde något som höll fötterna varma och torra i höstas när hon kröp omkring i det våta gräset. På kroppen hade hon en suuuper snygg regnoverall.

Jag sydde först några test-tossor till henne för att utforma modellen. Numera har jag mönster till fem olika storlekar på tossorna. Två olika färger finns det att välja på i dagsläget.

Jag kan ordna bilder under helgen, måste i alla fall sy ett par större åt dottern.



http://mammagladh.blogg.se

2009-04-16 @ 16:35:31
URL: http://www.babymind.se
Postat av: mammagladh

Apropå skor...

Jag har diverse skor i mindre storlekar från kavat. Bland annat ett par svarta lära-gå-skor som ser ut som nya fortfarande. Dom ligger i någon av mina 10 flyttkartonger med barnkläder och barnrelaterat som inte används längre...



Tossorna är utformade helt efter min egen idé. Tyngdpunkten på utformningen ligger på att de ska sitta kvar på foten och att de ska vara vattentäta.



http://mammagladh.blogg.se

2009-04-16 @ 16:42:01
URL: http://www.babymind.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0