Lång promenad.. och hälsotallrik..

Ska försöka bli bättre på det här med att blogga.. känns som om det går i vågor!

Igår var jag ute och gick med Jessica och Elina. Vi började vid Edsviken(Vallen), gick till helenelund, hem till Walles mamma och skrev ut några papper som jag var tvungen att ha. Min skrivare har fått knäppen eller så är jag för snål för att fylla på färgpatronerna!  Hemma hos Monica som är dagbarnvårdare fanns det massor och barn så Elina satt rätt bra på golvet och försökte äta puzzel. Ett litet blöjbyte senare så var vi på vår väg igen. Vi gick vidare till centrum för att ta en lunch. Blev en hälso GI tallrik för min del. Men med mängden mat som låg på tallriken så känndes det inte så hälsosamt efter att ha tryckt i sig nästan allt. Det var kycklingfile med bullgur tzatsiki, grönsaks wok, avokado,bönor, färska grönsaker och honungnsmelon.. ni hör va? ha ha.. men gott var det!


Jessica och Elina i Sollentuna centrum


Efter lunchen kikade vi in i en och annan affär men köpte inget! Sen var det dax att vandra hemåt..(mot bilen)

Väl hemma i Rosersberg var det bara att ladda om. Kl 17.00 ska man befinna sig på jobbet. Kände mig ganska trött när jag kom dit, men det gick över när arbetet kom igång.

Idag ska jag och Elina vara hemma. Kan ju inte vara bra att flänga runt allt för mycket... plus att sysslorna här hemma inte försvinner av sig själv...
så det får bli till att städa, tvätta, leka, utfodra djuren, och kanske baka! Sen är det tillbaks till jobbet som gäller!
Skönt att vara ledig på torsdag!!

Nu ska jag gå och hänga en tvätt och äta frukost innan Elina vaknar! Om jag hinner....

ha det bra!

kram kram

ps.( Mamma och pappa vi saknar er här nere, bara så ni vet)ds.

Kommentarer
Postat av: Jessie

Måste säga att jag blir riktigt imponerad av att se att du bloggar med så korta mellanrum ;)

Kramkram

2009-01-14 @ 20:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0