Två timmars sömn... inte ett dugg synd om mig... eller?

Jaha.. då har ytterligare några dagar passerat.

Vi har varit magsjuka här hemma... men äntligen tycks det ha försvunnit!!

Jag har hunnit jobba två kvällar på det nya jobbet. Mycket roligt... synd bara att man kommer hem så sent. Slutar kl 22... hemma vid 22.30.. sen ska man upp tidigt och ta hand om Elina... Kan bli jobbigt i längden. Får se hur länge jag orkar! Vill ju njuta av den lilla tid som är kvar av mammaledigheten (fram till 1/8).

Igår så var jag och Jessica ute och slarvade i Sickla. Vi var hemma hos Tony och sen åkte vi och Bowla och träffade ytterligare lite folk. Som senare gick med hem till Tony på en afterbowlingöl. För att inte tycka om bowling hade jag väldigt kul! Lyckades träffa en och annan kägla!

                                                                                             Öl+bowling =sant

Tråkigaste med kvällen var att det vart så svårt att hitta skjuts hem... man bor ju en bit bort och har ju inte lust att pröjsa taxi...

Efter ha trackatserat nästan alla på våra telefonlistor beslöt vi oss för att ta en taxi hem ändå! Som snälla Tony betala!

Så kl 7 stövlade jag in idag... självklart vaknade Elina då.. så fort göra en välling.. natta om henne. Blir väckt kl 9.30
av Walle som har fått ett jour jobb som han måste skynda sig till... Elina vaknade då oxå.. så där satt man!
Försökte sova en timme mitt på dan... konstigt nog så gick det inte... märkligt..

Lite senare så kom Jeanette, Anders och Filippa över på en fika. Mycket trevligt. Elina tyckte det var jättekul att få en kompis och leka med! Var jättelänge sen de träffades! Man märker hur viktigt det är för barn att träffa andra barn!

Elina och Filippa


Nu är jag så trött så jag kan dö.. Walle är på innebandy, Elina sover....ska lägga mig på soffan och kika på "Walk the line!" Hur bra film som helst, kan se den om och om igen!

Imorgon är det en ny dag...ny vecka... och jobba ska man!

Ha det bra gott folk!




Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hihi, våra busungar, världens sötaste! Vill du hänka på till Barkarby på tisdag?

2009-01-04 @ 20:37:14
URL: http://jeanetteochfamiljen.blogg.se/
Postat av: Jessie

Klart att det är lite synd om dig ;)

Jäkligt strongt jobbat av dig i dag iaf!

Tack för en underbar gårdag!

Kram

2009-01-04 @ 23:24:54
Postat av: carina karppine

hej!det är kul att läsa din blogg och titta på bilderna på elina mm.ha det så bra och hälsa valle. kram mamma o pappa

2009-01-05 @ 10:27:35
URL: http://missannika
Postat av: carina karppine

Hej! När ska du blogga igen? Krama Elina och hälsa Valle.Kram Mamma o pappa

2009-01-09 @ 21:31:13
URL: http://missannika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0