Mot sommaren!

Då har man varit i finland. Försöker åka dit minst en gång om året så att man inte tappar kontakten med släkten och språkethelt!
På resan till finland hade de ett jättefint stort lekrum för de små liven ombord. Klockan vart lite mycket när vi kom ombord och hade handlat och ätit klart.. Elina ger sina sista krafter för kvällen med att bygga lite lego.
Klockan var ca 21.00 när bilderna togs!

Elina bygger med lego! Hon ser ut som en liten teskedsgumma :)




Väl hemma hos farmor var allt i sin ordning, maten var framdukad lika så var allt fikabröd å gott med...ingen hälsoresa här inte!

Jag och Elina sov hemma hos farmor i hennes etta! Utan persienner...härligt.. första natten gick si sådär.. farmor hosta, och sprang på toaletten, och spola i kranar, å så var det aldrigt riktigt mörk för solen går upp tidigt... Vi är ju inte vana med dessa ljud när vi ska sova.. så Elina vaknade självklart.. men efter en välling så somnade hon om igen.. däremot så kunde inte jag sova.. hatar "ticktack-klockor".

Vi kom dit på fredagen och åkte hem på söndagen... synd att man förlorar så mycket tid på båtresan! Å flyga är för läskigt å för dyrt..




Väl i finland så åkte vi å shoppa lite.. hittade en klänning till i sommar... ni hörde rätt... Annika ska ha klänning..

Min kusin tog studenten på lördagen så vi var där å firade... jag hade ju Elina själv så för mig var det bara att ta det lugnt..



Än en gång ger jag en STOR eloge till alla ensamstående föräldrar! Att ni orkar..

Det fanns inte så mycket att gör hemma hos farmor, så jag å Elina tog några promenader och lekte lite utomhus, "badade"..


  
Tur att min mamma och pappa var med så jag fick njuta lite i solen!



På båten hem kände jag mig väldigt ensam.. var en liten pers när man ska ta sig genom båten med vagn och unge. Hissarna är trånga, gångar i butiker och restauranger är smala, Elina blir otålig...ect.
Är så glad att jag har min Walle, ska aldrig mer åka båt själv!
Lekrummet på den här båten(viking mariella) var katastrofalt litet.. var där med Elina en stund. Elina ville ner i bollhavet, men hon var för liten.. de andra "stora" barnen röjde på för fullt å sprang nästan omkull småttingarna.. Så där kunde vi ju inte vara.. vi gick till funclub och lyssnade på lite music, Elina tyckte det var jättekul å lyssna på när de sjöng karaoke och viftade för fullt med armar å händer... sen kom hon på hur kul det var att race genom gångar och under borden.. då var det lika bra att gå där ifrån.. var kul i 15 min.. sen försvann hon allt längre och längre bort.. folk måste tyckt man var knäpp som lät henne luta runt.. först var det sött, sen jobbigt.. så vi bestämde oss att gå ner i hytten.. då var kl 19..
Elina fick sitta i duschen å roa sig.. och sen var det bara släcka lampan å sova.. har inte sovit så många timmar på jätte länge.. sov i 11timmar!!!

   


Nog om båtresan...

När jag kom hem så vart det fullrulle igen... Walle hade varit så duktig med att frosta av frysen å tagit upp å tinat all mat som låg där i.. så det var ju bara sätta igång och laga mat! Så nu har vi frysen full med matlådor.. skönt det med..  somnade kl 21 den kvällen, helt utmattat av en lång dag på båt och framförspis, Walle jobbade över den dagen ochhade fotbollpå kvällen..

I tisdags så var jag hemma med Elina hela dagen.. vädret var ju inte det bästa, å det är ju skönt för Elina att ha en lugn dag i hemmets trygga vrå.. På kvällen unnade jag mig lite egentid och åkte på bio med Jessica. Såg filmen" I love you, man" vilken var riktigt bra! Fick mig många goda skratt! Skönt att komma ifrån!

Idag har jag vart i stan men Elina och Lisett, var å kikade lite i kungsträgården(tema: smak av sthlm), hälsade på Christer som såg allderles disträ ut .. stackarn hade fullt upp med att få allt att fungera i sitt kök. Hoppas allt löste sig för honom.

Vi åt lunch på en liten kinarestaurang och tog en glass to go från mc D. På hötorget köpte jag en liter jordgubbar...mmm..

Väl hemma igen så har Walle handlat hem lite glass till jorgubbarna och hyrt en film. Så ikväll ska vi ha lite egentid å mysa framför tvn!

På med mysbyxor och natta Elina sen säger jag bara AAhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...............

ses snart!



kram kram... over and out!

Kommentarer
Postat av: mammagladh

Vad duktig hon var på att bygga! Poolen är ju helt superb.



http://mammagladh.blogg.se

2009-06-04 @ 23:44:12
URL: http://www.babymind.se
Postat av: Nilla

Välkommen hem

2009-06-06 @ 09:48:17
URL: http://fnilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0