Here we go again :P

Ja... även förra veckan gick enligt sin planering..

Den här veckan har ju precis börjat men ändå har man hunnit med en del!

Igår så var Marie och barnen här och hälsa på! Barnen hade fullt upp med att leka när solen gassade. Kaninerna var en hit! Vi åt lunch (förenklad lasange, anpassad för mindre barn bjöds det på) och sen fikade.
 


Sen var det dax för mig att åka hem till Walles mormor Lillemor och tvätta några täcken i hennes tvättstuga(är ju underbart med stora torktummlare). Medans tvätten pågick så passade jag och Elina på att gå en promenad till Sollenunta centrum. Elina sov under hela Sollentuna visstelsen. Antar att förmiddags leken tog ut sin rätt!

Väl i Sollentuna så gick jag in på HM... men shopping humöret är i botten...trots ett stort behov av nya byxor..
Gick in en sväng på BR och hittade en litet pool till Elina och glasspinnar att göra egen nyttig glass i.( såg en reklamfilm i affären om hur man häller smoodies i behållarna, såg riktigt gott ut, har gjort egna i frysen nu)



Väl hemma sen så tog jag tag i gräsmattan. Dax att klippa!! Skulle behövt en lie, så högt var det på vissa ställen! Men nu är det gjort! Ska vara ordning och reda när Walle kommer hem så han inte tror att man legat på latsidan ;)
Skulle ha krattat upp gräset idag.... men det började regna och med det så försvann motivationen till att göra någon mer nytta idag :) 


Se så fint gräsmattan hämtar sig, sakta men säkert, fan vad bra man är! ;)

Idag har Jessica varit här på förmiddagen! Mycket trevligt att få lite sällskap! Är ju så sällskapssjuk ibland!
Vi tog en promenad i det härliga vädret, åt lunch (kasslersallad bjöds det på idag) jag hann tvätta bort all min tvätt! Härligt när det torkar så fort ute!

 Undrar vem Jessica tittar på, söta Elina som vet hur man kladdar 


Eftermiddagen var lite seg idag... bestod mest av lek med Elina.. Fick sola en liten stund, ca  20min! Tills hantverkaren dök upp helt oanmält och väckte Elina råga på allt... själv kände man sig lagom fin när man låg i shorts och bh å sola.. blek och å små fet.. ha ha...

I morgon kommer Walle hem, LÄNGTAR!  Känns som en evighet... och sen åker jag till Finland på torsdag, känns konstigt att inte umgås mer en ett dygn på en vecka... dålig planering från min sida..
Väl i finland ska jag och Elina bo hos farmor i hennes etta...härligt... ser inte fram emot det.. Elina lär ju inte sova så bra är jag rädd för... hon är ju van med total mörkerläggning när hon ska sova.. nu får vi nöja oss med vanliga persienner... så man lär ju få gå upp kl 4 eller nått... :S
På lördagen tar min kusin studenten, ska bli kul att få fira honom!! Party party... nyktert!

Kommer hem på måndag morgon!

I morgon är det även avslutning på öppna förskolan... är det fint väder så går jag, annars får det va! Vi ska tydligen ta en promenad till Roserbergs slott och äta picknink..  har ju inte varit så mycket på öppnaförskolan så det känns som om det kvittar på nått sätt...


Vill gratta min kusin Linda som fyller 24 år i dag och Filippa som fyllde 1år i Söndags!
Stor kram på er!


Det var väl den uppdateringen tror jag! :)

Ha det så gott mina vänner!

Kommentarer
Postat av: mammagladh

Tack för en trevlig måndag!

Vilken gullig pool du har köpt!



http://mammagladh.blogg.se

2009-05-27 @ 11:59:30
URL: http://www.babymind.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0