Min graviditet so far...

Du är på dag 72 av 280. (25,7%).
Du är i vecka 11.
Du har gått 10 fulla veckor och 1 full dag (v10+1).
Du är i 2:a kalendermånaden.
Du är i 3:e graviditetsmånaden
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Tors 22 apr 2010
Du har 208 dagar kvar till beräknad förlossning.

Vecka 11: 25 sep - 1 okt 2009

 

Vecka 11

Kroppen: Det syns fortfarande inte att du är gravid, men du kan känna det mycket tydligt. Den trötthet som många känner är ett tecken på att man ska ta det lugnt. Vissa kan känna sig svimfärdiga om de tvingas stå upp en längre tid, till exempel på bussen. Det beror på att blodtrycket är lägre.

Fostret: Huvudet är nu rundare och ögonlocken är tydligare, de har redan öppnats och kan slutas vid beröring. Händerna kan också stängas vid beröring. Nu är fostrets alla viktiga organ i stort sett färdiga och ska bara växa i storlek. Ännu kan du inte känna att fostret rör sig, men vid ett ultraljud kan man se rörelser.







Än så länge syns det inget på magen att man är gravid.. man känner sig konstat uppsvullen bara.
Annat har man att se fram emot eller inte... ha ha

Här är en bild när jag var i vecka 39 med Elina! Tjohooo...





Idag ska Walle på herr middag med club cobra :) Själv ska man träffa alla andra "fruar" vars herrar är å festar. Alla har ju små barn numera så det kommer bli fullfart!

Sen ska jagh hem och träffa Jessica, vi ska ha filmkväll ikväll med godis och massa onyttigheter... om jag får bestämma... ha ha..

I morgon ska Walle få en dag på soffan att åter hämta sig medans jag och Elina tar en tur till Södertälje och hälsar på Lisett och Evelina som fyller år! Vad köper man till en 6-åring? förslag?

Nu ska jag gå och förbereda lunch... blir grahamspankakor idag :)

Ha det gott och njut av helgen!

Bye
/Miss A


Kommentarer
Postat av: Jeanette

VAD HAR DU GJORT??



Haha.. Du minns nog inte hur det var att vara höggravid ;) Fy fan Annika. Nu är jag trött på det här!! Kram

2009-09-26 @ 18:59:33
URL: http://jeanetteochfamiljen.blogg.se/
Postat av: Nillan

Ha ha jo du ankan ..du lär ju bli lika tjock,,,Tisse pisse äe en gla kisse som jämnt är ute och han följer med mej när jag går ´på hund promenad...kram

2009-09-26 @ 20:57:40
URL: http://fnilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0