fullrulle från början till slut... helt slut..

Då har denna dag gått... jag som trodde den skulle bli oändligt lång, med det trissta vädret vi hade..
Men swisch så var den förbi också.

Dagen började rätt tidigt.. tror kl var 6-6.30..
Walle åkte och jobba och Elina och jag satt framför tv med frukosten :)

Efter nån timme så skulle vi rita.. fram med kritorna.. å i krit burken låg saxen...
fram med en tejp och en tidning. Jätte kul å klippa ur saker å tejpa fast på papper.. jag stod för klippandet och Elina fick stå för tejpandet.. lyckat!

Efter det var det dags att sätta på kläder och åka iväg och handla lite. Arlandastad fick det bli.
Först en liten lekstund i klätterställningen och åka lite "karusell", sen vilda protester när jag vill in i en butik å kika. Mot ica Maxi, mot mutor... " är du snäll i affären så får du en glass..." funka skit bra!!
Efter en kladdig histora senare är vi på väg hem...
Väl hemma blir det lunch, en powernap, lite mellis på det.. sen blir det utgång i det härliga vädret.. tur som va så regnade det inte...
så på med galonisarna och stövlar. Matade kaninerna, gick till brevlådan.. Elina hoppade ialla vattenpölar hon kom åt! Ibland så måste man ju låta barn vara barn..även jag! Så vi hoppade så glatt i vatten pölarna. :) Sen kom Walle hem. Efter lite lek i Elinas rum med den berömda(fördömda) puzzelmattan kommer Elina på vad mamma lovat....  BAKA bullar!!
...ok...bara att kavla upp ärmarna och på med förklädet.
Walle gjorde pizza deg och jag å Elina gjorde bulldeg... familjen ambitiös, det är vi! :)
Efter allt bakande och ätande fick Elina hoppa ner i badkaret och sen var jag inte sen på att sätta på henne pyamasen och ladda upp med böcker å välling och bums i säng! Utan protester ligger hon sött å sussar!
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ skönt!
Nu är man bra slut, helt slut...

23 dagar kvar...

Bye
Miss A

Kommentarer
Postat av: Jessie

Jösses vad ni har hunnit med, men det låter ändå som en härlig dag! Kram

2010-04-06 @ 09:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0