Grattis Mor 50år!

Grattis kära mor på din 50årsdag!!!


Den här helgen har gått fort! I fredags så var jag ledig! Fast hade hela dagen fullbokad! Dagen började tidigt.. röris kom vid 7.30, kikade på golvvärmen i badrummet där nere. Sen vid halv tio så körde jag Elina till Dagmamman, sen var det gasen i botten till Farsta där jag mötte upp mamma och pappa hos Lisa frisören. Där fick mamma en genomgång med platttång i sitt lockiga hår och en klippning. Ovant att se mamma med rakthår. Men kul! Såg riktigt bra ut. Vi får prova fler gånger.. eller vad säger du?? hihi
Sen tog jag över stolen och fick mitt hår fixat. Vi blekte upp övre håret, eftersom jag bestämt mig för att bi ljushårig igen.. suck.. stackars mitt hår.. å så vart det en klippning på det. Längtar tillbaka tills vi kan fixa håret igen.. just nu trivs jag inte med min nuvarande hårfärg.. men alla som färgat från mörk till ljust vet att man får gå igenom en "procedur". Är lite orange i huvudet... ha ha.. å jag får inte komma tillbaka förns om en månad.. får se om jag kan stå ut så länge... är ju rätt petig när det kommer till håret... hmm...
Efter frissan så hämtade jag och pappa min bil som varit innen på en Mini recond..  var så skönt!! Alltid härligt med rena bilar! Kändes som man fick tillbaka en ny bil :) Efter det var det benet hemmåt innan köerna. Hämtade upp Elina och hennes kusin och körde hem honom. Sen hem... laga lite mat... sen var det dags att natta Elina.. vilket inte gick så bra! Slutade med att Walle gick in och fick natta henne medans jag somnade kl 21.. Vilket fredags mys!!!!

Lördagen började lite tråkigt.. tältet där husvagnen står under hade rasat in vilket resulterade i att husvagnstaket fått sig ett ordentligt tryck på taket så det buktar inåt. Får se om det går att rädda..
Så jag var lite sur... tyckte väl att det var lite onödigt... var ju en händelse som man nästan kunde förutspå..
Walle och jag hade delade meningar om den saken... men det går inte att ändra det som har hänt... så Walle klättrade upp på uterumstaket och skottade av det så att inte det skulle rasa in också... stackarn fick slita som ett djur med den här tunga snön...

Sen hade jag styrelsemöte på klubben. Känns som om den nya styrelsen kommer att funka riktigt bra! Finns hopp!

Efter det var det bara ladda om och åka iväg på middag hos Jimmy och Bea. Vilket var jätte trevligt! Vi behövde nog komma hemifrån en  stund. Elina och deras son Lucas(3,5år) lekte jättebraoch vi var inte hemma förens vid 22. Elina var vaken hela vägen hem!! Och sen så somnade hon så gott och sov ända fram till kl 7!!!! Härligt!

Idag så har jag och Elina varit i väsby och shoppat lite babykläder till den kommande! Så sött! Jag har ju alla kläder som behövs, men alltid kul med något eget!
Nu börjar det kännas dags att börja boa lite.. även fast jag vet att bebisen inte kommer ha nå nytta av det nu ändå... men det kanske är lättare för Elina att förstå om bebisen får ett eget rum. Där man kan ha alla dennes saker i. Annars finns det en liten riskt att det blir svartsjukedrama med mitt och ditt.... vad vet jag ... jag bara gissar.. :) 
Vi får se!

Nu har Walle tagit en paus från källarn så då måste jag ju passa på och umgås lite med honom.. Elina sover lite middag nu.. så skönt med lite vuxen tid!

Hoppas ni haft en bra helg!!
kram kram
/Miss A


Kommentarer
Postat av: Nilla

Tjo ho...

Du kan komma och hämta hö och spån nu på fredag ..

Jag är häst ledig..är nog hemma till 13..

2010-03-01 @ 08:35:13
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Mari

Vad spännnade med lite bebiskläder. Har ni tjuvkikat på könet?

2010-03-05 @ 11:12:17
URL: http://mammagladh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0