till VC med Elina...

Då var denna vecka nästan slut!

Den här veckan kan man beskriva väldigt kortfattat...
Elina har ju varit sjuk sen i Lördags.. så vi har bara varit hemma och inte gjort nått kul alls!

Elina tittar på tv hela dagarna... orkar inte med så mycket mer... vi har 4 dora filmer som löper av varandra.. tror jag kan varenda replik snart!

Gjorde henne lite glad genom att köpa nytt påslakanset!
Självklart blev det....

Fick sy egna lakan till hennes säng.. förstår inte att de inte finns färdiga lakan till en 70x140 säng.. det ända Jysk hade i juniormått var 100x150... blir lite kort att bädda med.. Men tur att man är så händig å kan sy lite raksöm :)

Vi har bakat lite också... kardemumma biscotti med mandel.. provade att baka i min hushållsassistent som jag fick i julklapp och det funkade ju allderles utmärkt!! Ända var väl att nötterna vart finfinhackade istället för grovt.. men goda vart de!

 

Måste ju ha nått sött här hemma till eftermiddagsfikat... dagen blir ju så tråkig annars ;)

Idag har vi vart på vårdcentralen. Elina har ju varit sjuk så länge och febern har inte velat gå ner..
Man vill ju inte skryta om sitt barn, men jag måste!
Elina var så duktig och kolugn när doktorn började undersöka henne. Stor hårig utländskkarl som kom med stetoskop och "örontratt" Han fick lyssna och kika utan problem... sen gick vi till labb, tog temp och  ett stick i fingret, ett litet aj, men inga tårar! Jätte nöjd när plåstret sattes på fingret! Sen fick vi gå in i ett annat rum där Elina skulle andas in medicin ur en ailos, lite läskigt när det kommer ut ånga ur en tratt som ska sitta kring näsa å mun.. en efter en liten stund gick även det bra och hon andades in den! Helt otroligt! vilken liten guldklimp man har! Pigg och glad trots sina 39graders feber!
De konstatera att lungorna var påverkade och att hon var lite röd i ena örat! Så de vart till att åka till apotek och hämta ut pencilin... 10 dagar..2 ggr om dagen... ååå vad Elina älskar det... eller INTE! En kamp varje gång någon typ av medicin ska ner.. :S
Lovar att hon somnade gott när vi kom hem.

Hoppas hon blir bättre snart! Det brukar ju gå rätt fort när väl pencilinet börjat verka.

Ikväll jobbar Walle över... men till min fördel är han ledig i morgon! *me like* Då kanske jag kan gå ut å lufta mig lite!!

På fredag drar även våran målarekarusell i gång... har bokat tid med 3 olika målarfirmor som ska komma här under helgen och lämna offerter på att måla om trappen/hallen nere i källan och tvättstugan. Får se om de kan ge några bra pris förslag. Kommer att bli såååå fint! Med rot avdraget så kanske det inte blir så dyrt heller :)

Nu ska jag ta hand om min lilla dotter och ge henne lite mat... hon näst intill matvägrar så det gäller att lirka.

Ha det gott och trevlig helg allesammans!

Kram /miss A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0