humti dumti du....

Idag fick jag sov morgon! Walle lämnade Elina hos dagmamman... när de har gått utan för dörren tänker  - jag skönt, nu kan jag somna om.. men icke.. kl.7.22 gick man upp :S

Hann köra två maskiner tvätt, storhandla på Maxi och springa några ärenden... tänk vad man kan hinna på en förmiddag. Hem å luncha lite... ta en powernap för att sen åka och hämta söta lilla Elina. Tänk vad en powernap kan göra så mycket. Man bli på så mycket bättre humör och livet känns mycket lättare. *underbart*



Ozzy fick inte åka till vetrinären i dag..jag agera lite doktor istället.. men konstatera att det blir nog ett besök i morgon om det inte ser bättre ut efter min noga rengöring med klorhexidin och så fick han en tratt runt huvudet så han inte kan pilla med sina skitiga tassar.. men jag tror att en penicillin kur kommer att behövas.. var riktigt mycket "gucka" i såren och det lukta riktigt illa! :( då vet man 1500kr som kommer bara säga poff...roligare kan man ju ha för pengarna eller vad säger ni??

Just nu sitter jag och njuter av tystnaden i huset..middag, badning, nattning är nu över å Walle har slocknat på soffan...stackarn kanske har drabbats av någon typ av magsjuka han med... vi får se i morgon hur han mår..
Känns som om sjukdommarna löser av varann här i huset. Först Elina, sen Walle, sen Elina igen, sen jag och nu Walle igen.. å Elina är fortfarande snorig och hostar på nätterna... ingen ordning.

Snart är det dags att börja göra plats för liten bebis.. vi har inte förberett nått... men man har nått konstigt lugn.. man har ju det mesta här hemma... säng, bilbarnstol, kläder, vagn.... det ända som ska införskaffas är väl egentligen lite blöjor.. och sen ska sängen ställas in i sovrummet.. å då krävs ju en liten lättare ommöblering.. men det är ju inte heller nå konstigheter..
BB väskan ska väl packas här snart... :) Måste shoppa lite mysiga BB kläder till mig själv :) Alltid härligt att dra på sig något nytt efter en stor förändring. Det är man väl värd???!! :D

Vad på MVC i fredags förra veckan och då sa hon att bebis låg rätt med huvudet ner, magen mätte 31-32 sf-mått och jag har gått upp ca 13 KG! *känns kan jag lova*

Här kommer lite fakta om bebis just nu:

Vecka 34

Kroppen: Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning, ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund. Det kan vara svårt att skilja förvärkarna från riktiga värkar. De kan komma tätt och upplevas som intensiva, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.
Många börjar fundera allt mer på förlossningen. Det är vanligt att man är orolig för att något ska hända. Du kan vara orolig för att du har mått ”för bra” och tänka att ”det får inte vara så här lätt”. Eller så tänker du motsatsen, ”allt har varit så jobbigt, det kanske inte är meningen att jag ska få vara glad”. Det är vanligt och helt normalt. Även som partner kan man ha många funderingar. Det är svårt att förbereda sig på att vara ett bra stöd när man inte vet vad som väntar. En del blivande pappor eller partners kan uppleva tanken på förlossningen som skrämmande.

Barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas/partners samt främmande personers röster.


Du är på dag 236 av 280. (84,3%).
Du är i vecka 34.
Du har gått 33 fulla veckor och 4 fulla dagar (v33+4).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 24 apr 2010
Du har 44 dagar kvar till beräknad förlossning.


 Ha det gott!
/Miss A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0