Tänk att leva livet som svart vit....

En trött tanke som hoppade upp...

Har varit och färgat håret idag... blev inte riktigt som jag tänkt mig.. tror att jag hade lite för höga förhoppningar :S Håller ju på att avfärga håret och vill att allt ska bli bra direkt. Köpte en toning som ska ta bort lite av det röda pigmentet som sitter kvar efter den mörka färgen, får se om den funkar...

Jätte tack till Lisa som är en bra frisör och orkar med mig och mina färgbyten!!! :)

i min tröttsamhet kom jag och tänka på hur fint allt är i svart vitt..



*gäääsp*

Så vart resultatet iaf...

Sen har jag ju varit hos MVC idag också.. magen hade växt ytterligare 2 cm, har ett mått på 33-34 cm.
Hjärtljuden låg på 152slag/min.
Kikade på Elinas gamla journal och jämförde lite... kul. Med Elina tydde alla "tecken" på att det skulle vara en pojke.. får se om denna kan vara en pojke då??

Lite info...

Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 1 full dag (v36+1).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 24 apr 2010
Du har 26 dagar kvar till beräknad förlossning

Vecka 37

Kroppen: Livmodern sjunker nu något och ger mer plats åt magen och lungorna. I gengäld kan trycket på urinblåsan bli starkare och man måste kanske kissa oftare. Barnmorskan mäter tillväxten och lyssnar på barnets hjärtljud. Normalkurvan för symfys-fundusmåttet ligger vid denna tidpunkt mellan 31-37.
Hos förstföderskor brukar huvudet snart fixera sig i bäckeningången. Ligger barnet med stjärten neråt kommer man att vilja göra ett försök att vända barnet. Hos omföderskor är det vanligt att huvudet förblir mer rörligt innan det slutligen fixeras.
Gå gärna igenom förlossningsbrevet du har skrivit med din barnmorska och gör en avstämning.

Barnet: Barnet fortsätter att lägga på sig hull, vikten kan variera mer nu, i början av den sista graviditetsmånaden är det vanligt att barnet väger omkring 2750 gram och huvudet är cirka nio centimeter i diameter. De resterande veckorna fram till födseln ökar vikten vanligtvis till 3000-3500 gram och barnets längd brukar hamna på mellan 47-50 centimeter. Av någon anledning brukar pojkar väga mer än flickor och det andra barnet likaså.

Nu är jag så trött så trött... måste sova lite! Hoppas på sol denna vecka!

kram kram
/Miss A


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tänk. Lucas kommer vara 6 månader när er lill* snutt kommer, tänk så fort tiden går, ett halvår liksom. Lucas blir helt plötsligt stora killen :)

2010-03-30 @ 11:13:54
URL: http://jeanetteochfamiljen.blogg.se/
Postat av: Jessie

Bilder e fina i svart/vitt men man måste ha mkt färg i livet :)

2010-03-30 @ 16:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0