Underbara tisdag!!

Idag har varit en såndär dag som man borde ha varje dag! Helt underbar.

Dagen började tidigt kl. 6.00 då Elina vakna. Walle gick in till henne och jag fick ligga kvar å dra mig lite i sängen..
Väl uppe var det frukost, lite barntv tittande, körde igång en maskintvätt packade badväskan.

Kl.9.00 hängde jag och Elina på dörren till badhuset i väsby. :) Mysigt, det var nästan bara vi där!
Fast det var ju inte det bästa bad man vart på, trots att det är helt nytt. Inge kul pool för de minsta, en liten rund kallpool med en rutschkana i.. vi fick efter ett tag gå och värma oss i bubbelpoolen..och efter det gick vi in till rehab bassängen som höll 32grader(med där bottnade inte Elina). Sen tog vi oss en liten bastu och duschade av oss. Elina var nöjd och glad hela tiden! Inge bråk alls! Sen ringde vi Melissa och hon å Nova skulle komma över på lunch å promenad.



Efter lunchen och när barnen somnat i vagnarna satt vi på altanen och drack te/kaffe, sög på en tiptop och fick sol i mängder. Tror vi satt där ute i 1-1,5 timme och bara njöt av lugnet. Sen fick de lite mellis och Melissa och Nova åkte hem. Krut morsa som man är kör man igång en maskintvätt till. Då kommer Elina på att hon vill baka! Fram med bakmaskinen, på med förkläden, mjöl å jäst! Medans degen jäste var det dags att förbereda middagen! Lax m romsås stod det på menyn.
När det var dags att baka ut kom Elina med kaveln i högsta hugg och PEPPARKAKSFORMARNA!!! Ha ha ha..
Man får ju se till att barnasinnet kvar!



Nu när bak och middag är avklarad, tvätten hängd, känner man att DÄR tog kraften slut...
Walle städade så snällt undan middagen och håller nu på att natta Elina. Så jag sitter här å pustar ut å berättar om min underbara dag! :)

Tänk om alla dagar kunde va så här härliga...

Så till veckan som gått...

I helgen hade mamma sin 50års fest, vilket jag tycker vart väldigt lyckat!
Min å Walles present till Mamma var att hon skulle få gå till frissan och få sig en lite makeover! Frisyr, bryn å fransfärgning och sminkning!
Så här vart resultatet:

       
Innan                     Efter

Sen utav oss alla fick hon en väska fylld med div bra att ha grejer, plånbok, vin å ett bidrag från oss alla att gå och shoppa något som hon verkligen vill ha! (lutar åt en ny soffa, spännande Morsan ;)

  

I söndags irrade jag runt i uppsala, köpte mig en ny vagn till bebben som kommer. Kände att det var dags att byta. Vart en Emmaljunga city cross -09

I måndags var jag och Elina å hälsade på Jeanette å Filippa uppe i Torsåker, en bit ovanför Gävle bro. Ca 40 mil t/r. Härligt! Men resan gick jättebra, upp var det teletubbis och majskrokar, hemresan sov hon som en stock.
Hos Jeanette åt vi lunch, fika och lekte med barnen. Helt otroligt vad fint dom har hemma hos sig! Stort och luftigt! *avis* :) Tack för en god lunch å trevligt sällskap! Synd att vi ska bo så "långt" ifrån varann!

Så har dagarna sätt ut hittils..

Imorgon ska jag och Melissa å barnen åka och shoppa lite. Vi startar på Barnens hus å sen åker vi nog vidare till stinsen eller sollentuna C. :)

Torsdag så är det en "Vilodag" Walle ska både lämna och hämta Elina! Å Jag ska bara lulla runt här hemma och ta det lugnt.

På fredag ska jag söder ut! Till haninge. Har lovat Walle en lugn helg, å då är det lika bra att hålla sig borta.. för är jag hemma så finns det alltid saker å göra...
Så på fredags ska jag träffa Lisett å luncha. Sen har jag bokat rum hos familjen Eriksson (syrran) å ska bo där hela helgen. En liten svän till sollentuna på lördag för att gå en beskärningskurs för träd å buskar! Sen tillbaka till haninge. Elina är väl troligt vis hos Mamma under den tiden så då kommer jag nog lagom till middag :) hi hi

Sen får vi se vad resten av dagen har att erbjuda!

Så ser det ut här framöver! Finns alltid att göra :D I love it!

Bye bye
/Miss A



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vilken fin bild på familjen, bara Elina som saknas ;) Låter som ni har haft det jätte mysigt senaste tiden och vilken snygg morsa :)

2010-03-16 @ 22:28:55
URL: http://jeanetteochfamiljen.blogg.se/
Postat av: Nilla

Jösses vad du ränner omkring fniss...må så gott

2010-03-17 @ 07:29:49
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: carina karppinen

Tack för en oförglömlig dag och en underbar kväll!Till detta vill jag tacka för de läckra smörgåstårtorna,de gick åt som smör i solsken.Kram till er alla.Mor/Mormor

2010-03-17 @ 08:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0